יחסי ציבורמאמרים

איך תתאימו מחשב נייד לצרכים האמיתיים שלכם ותחסכו המון כסף?

הוא משרת אתכם נאמנה כבר יותר משלוש שנים ואז הבלתי נמנע קורה. אתם קמים בבוקר, מכינים כוס קפה, ניגשים למחשב, לוחצים על העכבר ובמקום לקבל את שומר המסך המוכר שלכם מופיע מסך כחול של מוות.

בחנות המחשבים אתם כבר מבינים שכנראה הגיע הזמן להיפרד ואת המחשב הזה לא משתלם לתקן. הגיע הזמן לרכוש מחשב נייד חדש.

המבחר של מחשבים ניידים גדול מתמיד, בכל חנות מחשבים שתיכנסו אליה תמצאו מגוון רחב של מחשבים ניידים. מבחוץ הם נראים דומים אבל העובדה שטווח המחירים שלהם יכול לנוע בין אלף לעשרים אלף שקלים מלמדת אותנו שקיימים ביניהם הבדלים רבים. לפני שאתם מתפתים לאופציה הזולה ביותר, או להבדיל שוקלים לשבור חיסכון כדי לרכוש את המחשב היקר ביותר שנתפס בעיניכם גם כאיכותי ביותר, כדאי שתבררו מה הצרכים האמיתיים שלכם ובהתאם לזה לבחור את המחשב המתאים והמשתלם ביותר עבורכם. ריכזנו עבורכם כמה נקודות למחשבה כדי שתוכלו להגיע לחנות המחשבים יותר ממוקדים.

למה המחשב משמש אותך?

בסוף הכול מסתכם בשאלה הזו. יש לה תשובות אפשריות רבות אך רק תשובה אחת שרלוונטית עבורך. צריך לחשוב על מחשב נייד כמערכת מודולרית, בה מחיר המרכיבים נקבע לפי הצרכים.

למשל, איזה כרטיס מסך דרוש לכם? האם אתם מעצבים גרפיים או צלמים שצריכים לעבוד ברזולוציות יוצאות דופן? האם אתם גיימרים ועבורכם כל פיקסל קובע? אם התשובה שלילית אין שום סיבה שתבחרו במחשב בעל כרטיס מסך מתקדם שגם מקפיץ משמעותית את מחיר המחשב.

הדברים האלה נכונים כמעט לכל מרכיב בחומרה. אם דיברנו על כרטיס המסך, עד כמה אתם זקוקים לכרטיס סאונד מתקדם ולשקע אאוטפוט ואינפוט מקצועי (ויקר), האם אתם מוזיקאים שמשתמשים במחשב במהלך הקלטות או מבצעים עליו עריכת סאונד? אם זה לא קריטי, גם כאן אתם יכולים לחסוך. כמובן שאת ההיגיון הזה צריך להפעיל גם באופן הפוך. אל תחסכו במקומות שמבחינתכם הם ערכי ליבה. פשרות כאלה הן פשרות שנוטות להפוך לחרטות. אם הקטע שלכם זה לשבת בכל ערב מול המחשב ולראות סדרות באיכות סטרימינג גבוהה, אל תרכשו מחשב שלא יעמוד במשימה. חבל שתתעצבנו כל ערב. מצד שני אם המחשב משמש אתכם בעיקר לכתיבה, תחקיר ברשת ושמירת קשר עם העולם באמצעות הרשתות החברתיות, אין סיבה שתוציאו הון על פונקציות שלא תשתמשו בהן.

איך אתם מתייחסים למחשב שלכם?

שיקול נוסף בבחירת מחשב הוא האופן בו אתם עובדים איתו. האם הוא באמת נייד ונודד איתכם כל יום מהמשרד, לבית, דרך בית הקפה? או שתכל’ס הוא כמעט לא זז מפינת העבודה? נכון שרוב הקופסאות דומות ועדיין יש מחשבים רגישים יותר ורגישים פחות. אם אתם אנשים תזזיתיים שמרבים לטלטל את המחשב גם לדלפק הבר, כדאי שתבחרו בקופסה יותר ‘קשוחה’. יש לזה מחיר, אבל זה שווה את ההשקעה.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.