יחסי ציבורמאמרים

חשיבות הימצאות מכשירי קשר על סירות וספינות

הימצאות אנשים בלב ים, בתנאי מזג אויר קשים או כשהם מרוחקים מיבשת או כלשהי ומאמצעי עזרה והצלה, מחייבת אותם לדאוג לכל אמצעי הבטיחות והביטחון שימצאו על ספינתם אם יקלעו למצב בו יזדקקו לקרוא לעזרה.

בשוק של היום, מצויים מגוון רחב של אמצעי ביטחון לספינות ואוניות ומכשירי הקשר הם אולי האמצעי החשוב שבהם כאשר יורדי הים הקדמונים היו שטים בסירות עשויות עץ וחבלים, לא היה באפשרותם לגמוע מרחקים ארוכים מאחר והסירות לא היו בנויות לכך. לא היה ניתן לקחת מלאי גדול של מים ומזון, הסירות היו פתוחות ובלתי מוגנות מפני פגעי מזג האויר אך הדבר החשוב מהכל היה, שספנים קדמונים לא היו יכולים לתקשר עם איש וגורלם היה נתון אך ורק בידיהם ובידי שמיים. גם אם היו נקלעים למצב מסוכן, לא היה בידיהם להזעיק עזרה.

כיום המצב שונה. ספינות גדולות, עמוסות במכולות ובסחורה מציפות את הימים והאוקיינוסים. ספינות אלה מסוגלות לשוט לאורך אלפי קילומטרים ובתוכן מזון, ציוד ואספקה רבים. יחד עם זאת תקלות קורות. מנוע שמתקלקל, סופה קשה וגלים גבוהים או פיראטים סומאליים שמנסים להשתלט על הספינה ליד חופי אפריקה. כל אלה יכולים לקרות וקורים. לשם כך מצטיידות הספינות במכשירי קשר מהסוגים המתקדמים ביותר. מדובר במכשירי קשר לווייניים, שאינם מסתמכים אך ורק על סוללות או זרם חשמל קבוע. מכשירים אלה עמידים במים, בתנאי חום וקור ואפילו אם מתרחש פיצוץ הם מסוגלים לשרוד ולשדר אותות מצוקה בצורה אוטומטית. מכשירי הקשר בנויים מחלקים הטובים ביותר שהשוק יכול לייצר וזאת על מנת להבטיח את יכולת יצירת התקשורת בלב-ים במצב של סכנה.

מכשירי הקשר מגיעים בצורות שונות והם מותאמים אישית לכל ספינה ולצרכים שלה. מכשירי הקשר הינם רב ערוציים ומסוגלים לקלוט קשת רחבה של תדרים למרחקים ארוכים. כאשר ספינה נקלעת לסכנה היא משדרת באופן מיידי למספר רב של ערוצים אות קריאה מוסכם ויכולה לדעת תוך מספר דקות מי קלט את אות המצוקה שלה ותוך כמה זמן יגיעו להגיש עזרה.

מכשירי קשר על ספינות וסירות הן אחד האמצעים החשובים ביותר ליצירת תחושת הביטחון בהפלגות ארוכות בתנאים של בידוד בלב ים. בשוק כיום קיימים סוגים רבים של מכשירי קשר מתוחכמים העונים על צרכים אלה.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.