יחסי ציבורמאמרים

פרילאנסר: האם אתה באמת חופשי?

רבים מפרשים את המונח ״עצמאי״ או ״פרילאנסר״ כהבטחה לעצמאות או חופש, הנחה הגיונית הודות לשמות הללו. אבל מגלים לרוב שזה רחוק מהמציאות. כיצד בורחים מ״כלא העצמאים״? האם זה אפשרי? יצאנו לבדוק.

אדם טל. צילום יח”צ

מאת: יונית גלנפידיך

״כשהייתי שכיר היה לי בוס אחד, כשיצאתי לעצמאות היו לי 15 בוסים – כל לקוח חשב שהוא קנה אותי כי הוא שילם לי 900 ש״ח, ולכל אחד מהם היו את השגעונות שלו – משיחות בשעות מוזרות של הלילה ועד בקשות תמיכה טכנית במחשב״…

הציטוט הזה מגיע מאדם, פרילאנסר לשעבר מת״א, אבל בחרנו אותו מתוך רבים דומים או כמעט זהים. סיפורי בלהות על לקוחות הזויים הם מנת חלקם של כל מי שבחר להיות ״עצמאי בשטח״ ולתת את שירותיו מהבית, מבתי קפה או מתחמי עבודה כמו WeWork.

אבל לסיפור של אדם יש דווקא סוף טוב. ״הבנתי בסוף שמה שמשלמים לי עליו הלקוחות הטובים באמת – זה התוצאות, לא העבודה״ ולכן החלטתי למצוא דרך לתת להם את התוצאות, בלי שאני צריך לעשות את העבודה.

איך לעזאזל עושים את זה?

״או, יש המון דוגמאות, אני אתן לך כמה שונות לגמרי״:

״נאמר שאת מקדמת אתרים בגוגל – במקום לעבוד עם לקוח שרוצה להגיע למקום הראשון על מילה מסויימת, כשבדרך לשם יש לו שגעונות והוא רוצה לספר לך על הכלב שלו וכמה הילדה שלו מקסימה ולבזבז לך שעות בפגישות והתמקחויות ואיחורים בתשלום וכו׳ – למה לא להקים אתר משלך, לקדם אותו עבור מילת מפתח מסויימת ואז להשכיר אותו למי שצריך את הלקוחות האלה?״

״כשאנשים משלמים על הזמן שלך, זה מתכון בטוח לסבל גדול – אבל כשהם מקבלים את התוצאות שהם מחפשים ומשלמים בדיוק מה שמשתלם להם, הכל נהיה הרבה יותר פשוט – אין צורך בהבטחות, או באמון, או בדדליינים, וגם הרבה יותר קל למכור״.

אוקיי, מה לגביי עוד דוגמאות?

״אה שכחתי – אוקיי, נגיד שאת מעצבת אתרים, ואת שמה לב שיש טרנדים ורוב הזמן 90% מהלקוחות רוצים את אותו דבר… למה לא לעצב פעם אחת אתר, ולמכור אותו כתבנית ל-1,000 לקוחות שונים שיוכלו בעצמם לשנות את הצבעים והלוגו שלהם?״

״החשיבה הזאת הפכה כמה מעצבי אתרים למליונרים כשהם הקימו אתרים כמו oBox ו-wooThemes״.

מה אם שתי הדוגמאות האלה לא תקפות למה שאני עושה?

״עוד לא פגשתי פרילאנסר שלא ידעתי למצוא לו פירצה שתאפשר לו לעשות עבודה פעם אחת ,ולקבל עליה כסף אלפי פעמים לאורך תקופה ארוכה – אשמח אם מישהו יאתגר אותי״.

איך עושים את זה?

יש לי סדרת סרטונים שרצה כרגע ברשת לזמן מוגבל על יצירת נכסים דיגיטליים, מתחת לסדרה אפשר להשאיר לי תגובות ומי שישאיר בזמן אני אשתדל מאוד לתת לו תשובה אישית (למי שלא – אני מאמין שאמצא הזדמנויות אחרות לענות כמו בהדרכות שאני מעביר מפעם לפעם בשידור חי).

 

 

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.