יחסי ציבורמאמרים

כשהאפליקציה הופכת את המציאות

הן קטנות, צבעוניות והעיקר – משמעותיות. האפליקציות המותקנות בטלפון הסלולרי הנייד שלנו משמשות אותנו בחיי היום יום.

מציאות רבודה

ברגע שאנו קמים בבוקר, אנו שולחים הודעה לכל החברים בקבוצה, וכאשר אנו מעוניינים לדעת אם יורד גשם בחוץ, איננו צריכים להביט דרך החלון, אלא לפתוח אפליקציית מזג אוויר שתספק לנו את המידע הרלוונטי. מטבע הדברים, פיתוח אפליקציות למובייל הפך לשם דבר בעולם, ורבים שואפים לפח את האפליקציה שתשנה את העתיד.

אייפון או אנדרואיד?

אחת השאלות המרכזיות שעולות בעת פיתוח אפליקציות היא באיזו פלטפורמה לפתח את האפליקציה. לפני הכול, יש לעמוד על ההבדלים ביניהם. פיתוח לאייפון מושתת על מערכת ההפעלה iOS בקוד סגור. מערכת זו פתוחה הרבה פחות לשפות תכנות שונות, והשפה העיקרית שמשתמשים בה לבניית אפליקציה היא Objective C. שפת תכנות זו שונה משפות רבות ויש להשקיע יותר בלימוד התחביר שלה. נוסף על כך, מפתחי אייפון פונים לקהל מצומצם יותר, אך איכותי. מכשיריה של אפל יקרים יותר ונגישים פחות, אך הם מבין המכשירים החזקים המצויים בשוק.

פיתוח לאנדרואיד, לעומת זאת, כולל שימוש בקוד פתוח, ובכך הוא גם גמיש יותר מבחינת שפות תכנות נפוצות דוגמת ג’אווה. נוסף על כך, מי שבוחר לפתח אפליקציות לאנדרואיד זוכה על פי רוב לקהל יעד גדול יותר, שכן מכשירי האנדרואיד נחשבים לזולים יותר ובכך גם פתוחים לקהל הרחב.

אם יש לכם שאלות בנוגע לפיתוח אפליקציות לאייפון ואנדרואיד בקרו באתר שלנו בכתובת: http://www.dogma.co.il

כשהמציאות נחלקת לרבדים

אפליקציות מציאות רבודה הן תחום שהולך ומתפתח היום. המציאות הרבודה היא למעשה טכנולוגיה אשר משתלבת עם העולם האמתי, ובכך מאפשרת לספק מידע. אלה כמה מבין השימושים  שניתן להפיק ממציאות רבודה:

  • אפליקציה לצורכי ניווט – אנו משתמשים רבות באפליקציות GPS כדי להגיע ממקום למקום. המציאות הרבודה מאפשרת לנהגים לראות את הדרך בזמן אמת, עד להגעתם ליעד.
  • מבקרים במוזיאון – אפליקציות מציאות רבודה מאפשרות למבקרים לחזור אל העבר, אל אירועים היסטוריים חשובים. ניתן לבקר באתרים היסטוריים ולהתחבר באמצעות אפליקציה המציגה אירועים חשובים שהתרחשו במקום.
  • אפליקציה למכונאים – המוסכניקים כבר לא צריכים להתאמץ כדי למצוא את החלק הבעייתי במנוע. אפליקציה טובה ומשתלמת מסייעת להם לראות את ההדמיה של המנוע ולאתר את התקלה במהירות.

למציאות הרבודה ישנם שימושים רבים נוספים. מפתחים עובדים על אפליקציות שונות ללא לאות, כדי להביא את התוצאות הטובות ביותר עבור המשתמשים.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.