יחסי ציבורמאמרים

בניית תוכנית לקידום אתר ב-2018

כל שנה אנחנו שומעים מחדש את המשפט “קידום אתרים מת”, אבל השנה גוגל הצליחה להוכיח שהיא עדיין סופר רלוונטית ולמעשה עקפה את פייסבוק בתנועה שהיא מובילה לאתרי אינטרנט. למרות זאת, האלגוריתם של גוגל בהחלט עבר הרבה שינויים, ולכן אנחנו חייבים לשנות את אסטרטגיית קידום האתרים שלנו בהתאם.

עץ נושאים

אחת הקונספציות שכבר לא ממש רלוונטיות היא שצריך להתאים כל עמוד למילת מפתח ספציפית או לזנב ארוך. יש לכך כמה סיבות:

  • פחות אנשים היום מחפשים מילות מפתח ג’נריות ולפעמיים מקלידים משפטים שלמים או שאלות ישר בתוך תיבת החיפוש
  • במקרים רבים התחרות על מילות מפתח “נחשבות” עם נפח חיפוש גבוה היא פשוט גבוהה מדי

הדרך הכי טובה להתגבר על המגבלה הזו היא באמצעות חלוקה של התוכן של האתר למספר נושאים שהם לא יותר מדי ספציפיים. כל נושא כזה הוא התחלה של אשכול שמתחלק לאשכולות קטנים יותר וכך הלאה. המבנה שמתקבל בסופו של דבר הוא מבנה של עץ עם ענפים שמהם יוצאים עוד ענפים (הענפים התחתונים ביותר הם למעשה עלים).

לפעמיים קוראים לעץ הזה  גם “עץ נושאים”. בניגוד לעצים בינאריים  שאתם אולי מכירים ממדעי המחשב, אין כאן מגבלה על מספר הענפים שיוצאים מכל ענף ברמה גבוהה יותר.

מקור: אורקל

יצירת תכנים

עכשיו יש לכם מפת דרכים שאמצעותה אתם יכולים להתחיל ולבנות את העמודים באתר או הפוסטים לבלוג. כל עמוד יעסוק בנושא מסוים ויכלול בתוכו כותרות משנה שמתייחסות לענפים ברמה נמוכה יותר. אם אתם מחליטים ליצור עמוד חדש בהתאם להיררכיה שנראית לכם הגיונית עבור ענף תחתון יותר, אתם פשוט צריכים לקשר אליו. מומלץ גם לקשר לכיוון ההפוך, כלומר, מהעמוד הממוקד יותר לעמוד שמעליו.

כמובן שאתם לא צריכים להיות מקובעים רק לעץ הנושאים, ואם אין לכם רעיון לכתיבת פוסט או עמוד חדש בשביל לעדכן את האתר על בסיס קבוע, אתם יכולים גם ליצור תוכן עצמאי שיהיה רלוונטי לגולשים שלכם. אחרי הכול, המטרה שלכם היא למכור ולשווק את עצמכם, לא לתפור את האתר למנועי חיפוש.

בניית קישורים

בדיוק כפי שעץ הנושאים מייצג גישה גמישה יותר ופחות מקובעת, כך גם בניית הקישורים שלכם לא צריכה להראות כמו סרטוט לצנרת בבניין.

מלבד בניית קישורים על פי פרופיל קישורים מומלץ, אתם צריכים גם לשאוף לקבל קישורים טבעיים מאתרים אחרים. אתם יכולים לעודד את הגולשים לשתף את התוכן דרך רשתות חברתיות (וכמובן לעשות זאת בעצמכם) או לקשר לבלוגים אחרים שייראו את הקישור בתור פינג או ב-Analytics שלהם. גם אם הם לא מקשרים ישירות לעמוד שלכם בחזרה, הם עשויים להוסיף את האתר שלכם לרשימת הקישורים שלהם (בלוגרול)

גם כתיבה של תוכן חדשותי בלעדי (אפילו תרגום מאתר בחו”ל) יכול לעזור. הרבה אתרים גדולים נותנים קרדיט למקור.

מעקב אחרי הנראות של האתר ורעיונות למילות מפתח נוספות

בדיקת דירוגים של מילות מפתח היא ללא ספק חשובה וכדאי לכם להעביר את רשימת הנושאים שלכם אל תוך תוכנה למעקב אחרי מיקומים, אבל זכרו שמדובר בכלי שנועד לעזור לכם ולא במטרה עצמה.

חלק מהכלים (כולל ה-Search Console של גוגל) יוכלו להראות לכם את השינויים במידת החשיפה והלחיצות על קישורים בתוצאות החיפוש לאתר שלכם. כך אתם יכולים לראות את ההשפעה של השיפורים בתוכן על הנראות הכוללת של האתר מבחינה אורגנית.

כלים אחרים כמו למשל SEMrush מסוגלים לאתר מילות מפתח שמדורגות גבוה ולתת לכם רעיונות למילות מפתח חדשות שאתם יכולים להשתמש בהן בתוכן שאתם מעלים.  כפי שאתם יכולים לראות בתמונה, לא כל המילים רלוונטיות או מספיק ספציפיות, אבל הדיוק הוא עדיין לא רע.

מקור: semrush

לסיכום, אל תפחדו לנסות שיטות קידום מקוריות ולבצע אופטימיזציה גם לא לפי הספר, במיוחד אם מדובר באתרים שנמצאים בארגז הכלים שלכם ואתם יכולים למתוח את הגבולות של הקידום קצת מעבר למה שמקובל ובלי לוח זמנים נוקשה (בניגוד לקידום של הלקוחות שלכם).

נכתב בשיתוף dooble digital marketing – סוכנות קידום אתרים

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.