יחסי ציבורמאמרים

להיות טכנאי סאונד

כאשר אנו מאזינים לשיר שאנו אוהבים אז במקרים רבים אין לנו באמת מושג מה היה נחוץ על מנת להביא את השיר למצבו הסופי. הפקת שיר אחד יכולה לקחת זמן רב ולעיתים אפילו חודשים. בעלי מקצוע רבים עוסקים במלאכה וכל אחד תורם את החלק (החשוב) שלו, כך שבסופו של דבר אנו יכולים לשמוע את השיר וליהנות ממנו.

אולפני פלוטו. צילום מסך

אחד מבעלי המקצוע המרכזיים שבלעדיו לא ניתן להוציא את השיר לפועל הוא טכנאי ההקלטה. זמר או להקה אשר מעוניינים להקליט שיר ולהוציא אותו לאור חייבים לעבור דרך אולפן ההקלטות שם יוקלט השיר באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

אך על מנת להפוך לטכנאי סאונד ברמה גבוהה יש להתחיל בקטן ולגדול אט אט. אחד התנאים החשובים ביותר למי שמבקש ללמוד את התחום הנפלא הזה הוא אהבה למוזיקה וראש פתוח. אם יש לכם את שני אלה, אתם מוכנים לצאת למסע מרתק שכל יום לומדים בו עוד ועוד דברים חדשים.

מה עושה טכנאי סאונד

מקצוע זה שרבים חולמים עליו כולל עבודה עם מגוון רחב של מכשירים מתקדמים, הבנה וצבירת ניסיון תוך כדי עבודה. לימודי סאונד באולפני פלוטו יכשירו אתכם לכל מה שנדרש על מנת להגיע למצב שבו אתם קובעים איך ישמע הלהיט הבא שיושמע ברדיו. חלקו של הטכנאי בקביעת הסגנון, הקצב והאיכות הינו משמעותי. בין שלל הכישורים שלו יהיה על הטכנאי ללמוד לעבוד עם אנשים. מדובר על עבודה שדורשת סבלנות רבה והעבודה עם אמנים (גם אם הם ממש לא מוכרים) היא לא פשוטה.

הטכנאי נמצא שעות רבות באולפן ההקלטות ולמעשה מפיק את ההקלטה הטובה ביותר שניתן לבצע. רוב העבודה הינה טכנית והוא מי שאחראי (בהחלטיות והיסוס) אודות בחירות הרות גורל מבחינת הסאונד של התוצר הסופי:

  • בחירת המיקרופון המתאים לצורכי הקלטה של הזמר, הכלים או כל דבר אחר שאמור להיכנס לסשן.
  • תפעול מתוזמן ונכון של מכשירי ההקלטה השונים.
  • ערבול נכון של הצלילים, עבודה בקונטרול רום ושיח רגוע עם האנשים אשר נמצאים בצידה השני של הזכוכית.

איפה אפשר ללמוד

באופן כללי הלימודים מתקיימים במקומות שונים ברחבי הארץ במכללות וגם במוסדות אקדמיים. מסלול הלימודים נע בין שנה לשנתיים בלימודי ערב בדרך כלל, אך ניתן להירשם גם ללימודי בוקר.  הלימודים יעניקו סקירה כללית וגם ממוקדת של כל האפשרויות שבהם ניתן להשתלב. אדם שמתכוון ללמוד טכנאות סאונד יוכל להשתלב בסוגים שונים של עבודות. היות ומוזיקה תמשיך ללוות אותנו עוד שנים רבות אז אין כל סיבה לחשוש ממחסור בביקוש.

התחום העשיר יכול לספק לכם את האפשרות להשתתף בהפקות גדולות ובפרויקטים רבים. אמנם מדובר על מקצוע שבו אתם רב הזמן מאחורי הקלעים, מאידך עצם הידיעה שלקחתם חלק בפרויקט זה או אחר היא בלתי ניתנת להמחשה. שירים נשארים לנצח ועל כן זוהי יכולה להיות השארת החותם שלכם בעולם הזה.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.