יחסי ציבורמאמרים

המדריך המקוצר לעסק המתחיל

פותחים עסק חדש? במידה וזהו העסק הראשון שלכם, יש לדעת שישנם מספר נושאים חשובים שיש לטפל בהם מבחינה משפטית, עסקית ושיווקית.

צילום: konimbo

הקמה של עסק חדש היא מורכבת ומאתגרת, לכן חשוב לדעת כיצד להתנהל באופן מסודר כבר מההתחלה על מנת להימנע ככל האפשר מטעויות בלתי מחויבות – ולהתחיל ברגל ימין ועל הצד הטוב ביותר.

רישום פורמאלי של העסק

מומלץ להתחיל ברישום פורמאלי של העסק ברשויות השונות – ביטוח לאומי, מס הכנסה ומע”מ. עוסק פטור זכאי לפטור ממע”מ, אך עדיין צריך לבקר במשרדיו. חשוב לדעת שאין זה חוקי להתחיל לעבוד כבעל עסק לפני שדאגתם להירשם בפועל כעסק עצמאי במסגרת אותן רשויות. תמיד מומלץ לעבוד באופן מסודר, להתחיל מהבסיס ולהימנע מסוגיות לגאליות שונות. מלבד הרישום הפורמאלי, כדאי לשכור את שירותיו של רואה חשבון שידאג לפן הכלכלי של העסק, וגם יוכל לבצע עבורכם את הרישום הפורמאלי ברשויות.

כתיבת תוכנית עסקית

תוכנית עסקית כוללת פירוט הנוגע להתפתחות ההדרגתית של העסק ממספר בחינות. אדם שמעוניין לפתוח עסק יכול לכתוב את התוכנית בעצמו, או להיעזר באיש מקצוע שיעשה זאת עבורו, לאחר אפיון ספציפי לעסק שלו ולתחום שבו הוא פועל. תוכנית עסקית טובה מתווה דרך עבודה ומגדירה מטרות ברורות, ועושה סדר גם בפרקטיקה – וגם בראש. תוכנית עסקית מנתחת את השוק ואת המתחרים, מתארת את המוצרים והשירותים שהעסק מעניק ודרכי השיווק וההפצה שלהם, עוסקת במימון ובסוגיות פיננסיות נוספות – ועוד.

הגיית שם וסלוגן ועיצוב לוגו

עסק מתחיל הופך מרעיון מופשט לדבר-מה מוחשי על ידי הגייה של שם וסלוגן ועיצוב לוגו. השם והסלוגן מגדירים את העסק, מעניקים לו ייחוד ומתמצתים אותו למספר מילים חדות וברורות. פעמים רבות אלו הם הסממנים הראשונים שהלקוח הפוטנציאלי פוגש, והרי ידוע שלרושם ראשוני יש השפעה אדירה. ניתן להגות אותם באופן עצמאי או להיעזר בקופירייטר. הלוגו הוא חלק בלתי נפרד מהשפה העיצובית של העסק ועוזר במיתוג וביצירת התדמית שלו, ולצורך יצירתו יש צורך בידע משמעותי בעיצוב גראפי, ולכן כדאי ליצור קשר עם מעצב גראפי. כל הסממנים הללו צפויים ללוות את העסק במשך שנים רבות – ואף לכל אורך חייו העסקיים, לכן חשוב להתייחס אליהם בכובד ראש.

בניית אתר לעסק

השיווק באינטרנט ובדיגיטל הוא חלק בלתי נפרד מכל עסק בשנת 2019 והלאה. בעוד בעבר אתר היה בגדר מוצר מותרות, כיום אין אפשרות לפסוח על הקמה שלו. אתר משמש כתעודת הזהות של העסק במדיה הדיגיטלית ועוזר לשיפור המיתוג, התדמית והחשיפה שלו בפני קהלים שונים. כמובן שאתר יכול לשמש פעמים רבות גם כחנות וירטואלית שמהווה זירת מסחר לכל דבר ועניין, ודרכה ניתן למכור שירותים ומוצרים מסוגים שונים, ובכך להגדיל באופן ניכר את ההכנסות והרווחים של העסק – גם אם הוא מוכר גם באופן פיסי. כדאי ליצור קשר עם שירות בניית אתרים לעסקים על מנת לרתום אנשי מקצוע איכותיים לבניית אתר לעסק.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.