יחסי ציבורמאמרים

טיפים ליזם המתחיל: איך לשרוד את החודשים הראשונים

יש לכם רעיון מדהים, מוצר שאף אחד עוד לא חשב עליו, שירות שלא ראיתם שאף אחד מציע, נראה לכם שזה מה שהעולם צריך – עכשיו מה עושים עם זה?

צילום: NeilsPhotography פליקר

הכנו לכם מספר עצות וטיפים שיעזור לכם להפוך את הרעיון שלכם למציאות.

לשמור בסוד או לבקש עצה?

זה אולי לא נראה כך, אבל זו השאלה החשובה הראשונה שיזמים מתחילים מתמודדים איתה. אז התשובה הפשוטה היא – תמיד לחפש עזרה ועצות מאנשים מנוסים יותר. התשובה המורכבת יותר נעוצה בעובדה שככל הנראה אין לכם ניסיון ממשי בתחום שאליו אתם שואפים להכנס, בנוסף לעובדה שישנם אחרים שיש להם ניסיון, זאת יחד עם המשפט המוכר “אין חכם כבעל ניסיון” מביאים אותנו לתוצאה – תמיד עדיף לבקש עזרה.

לא כולם טובים בהכל

אם לא נמניתם עם יחידי הסגולה ש”מסוגלים למכור קרח לאסקימואים” – תחפשו משרדי פרסום מובילים בארץ ונצלו את כישוריהם בצד השיווקי, אם אתם פחות טובים בבנית תוכנית כלכלית – קחו איתכם כלכלן שמסוגל לבנות תוכנית עסקית. ההנחה השגויה היא, לרוב, שכל הצדדים של סטארט-אפ (או אפילו של עסק) ניתנים לביצוע על ידי אדם אחד, וזו טעות.

נסו לחשוב בצורה של בעיה ולא של פתרון

השאלה הנכונה לשאול היא תמיד “מה הבעיה שאנחנו רוצים לפתור?”, כי למצוא פתרון זה החלק הפשוט יותר. השתדלו לחשוב על בעיה שאתם חווים שאין לה, ככל הידוע לכם, פתרון זמין כרגע. לאחר שמצאנו בעיה שאין לה פתרון, נמצא לה פתרון – זה השלב הפשוט לרוב, ואז כדאי גם לבדוק שהפתרון שמצאנו אכן נותן מענה מלא לבעיה.
בונוס: אחרי שמצאנו בעיה, פתרנו אותה, וראינו שהפתרון אכן יעיל – אפשר לנסות למצוא בעיות נוספות שהפתרון שלנו יכול לסייע להן.
בונוס נוסף: הפרידו בין רכיבים שחייבים להיות במוצר, או בפתרון, שאתם מציעים, לבין רכיבים שהם בגדר תוספת נחמדה, אותם תוכלו להציע בתשלום נוסף.

מה אתם מציעים?

דמיינו שיש לכם חצי דקה לשכנע מישהו שאתם שווים את הזמן שלו, והכינו מונולוג קצרצר בהתאם. הסיבה הפשוטה היא שברוב המקרים – זה כל הזמן שיהיה לכם כדי להציג את הרעיון שלכם למישהו. אחר כך, אם תרשימו אותו מספיק, תוכלו לקבל זמן יותר ארוך להציג יותר בפירוט את המוצר או הפתרון שלכם.
לכן – כדאי להשקיע, מעבר להשקעה במצגת מפורטת ומלאה על המוצר והיתרונות שלו, גם זמן כדי לתכנן נאום קצר הנקרא בשפה המקצועית Pitch.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.