מכשירי אפלנגישות מוצרים

תכונות נגישות חדשות שנוספו ב-iOS 8

הפעם נתחיל בסדרת כתבות בנושאי הנגישות של אפל עבור אנשים עם מגבלויות שונות.

ios8 שוחררה, ואיתה כמו בכל גרסת מערכת נוספו תכונות נגישות חדשות, הדבר המשמעותי ביותר בעדכון הוא מנוע הדיבור כרמית של חברת nuance שהיא החברה המובילה ליצירת מנועי דיבור.

מנוע דיבור כרמית
מנוע דיבור כרמית

לשם הבהרה מנוע הדיבור הוא מנגנון שבאמצעותו האייפון מקריא את הטקסט. מנוע הדיבור היה באנגלית וב-ios8 המכשיר תמך בקריאת טקסט בעברית.

מנוע הדיבור כרמית היווה מהפכה כשהגיע לתוכנות הקיימות, גם מבחינת מחירים שכן מנוע דיבור עבור תוכנות קוראות המסך של windows היו יקרים מאוד, ומנוע הדיבור הזה (כרמית) זול משמעותית.

גם בתחום המכשירים הסלולריים כרמית היוותה מהפכה. לא מבחינת מחירי מנוע הדיבור אלא מבחינת מכשירי האייפון ייקרי הערך. מעכשיו מי שקונה אייפון לא צריך להוסיף או לשלם כסף מבחינת מנוע הדיבור כמו במערכת ההפעלה אנדרואיד. אלא יקבל את המכשיר נגיש מהקופסא גם בעברית.

החידושים הנוספים שארצה להתמקד בהם הם טבלאות הברייל החדשות. טבלת ברייל היא טבלה שכוללת אותיות רגילות בערכי יוניקוד וגם את נקודות הברייל המסורתיות. היא משמשת את.voiceover תוכנת קורא המסך שמובנית במכשיר האייפון בהצגת האותיות וסימנים על צג הברייל.

הצג הוא מכשיר שעליו יש חריצים שממנו יוצאות נקודות המרכיבות את האותיות והסימנים בכתב הברייל. הוא מתחבר לאייפון בעזרת bluetooth ומאפשר קריאה של כל מה שמופיע על המסך בעזרת voiceover.

iOS 8 מביאה איתה טבלת ברייל חדשה בעברית שלא הייתה קודם לכן. הייתה טבלה שמאפשרת קריאה אבל לא כזו שמותאמת לברייל הסטנדרטי הישראלי. עכשיו היא מותאמת באופן מלא לישראל וכוללת את טבלת הברייל העברית.

אותי כאדם עיוור שקורא וכותב ברייל מלידה זה מאוד מרגש.

עוד תכונה מעניינת היא האפשרות להקליד בברייל על המסך. התכונה נקראת ״קלט ברייל״ בעזרת התכונה הזו משתמשי ios שמשתמשים ב-voiceover יכולים להקליד כמו במכונת הברייל המסורתית שאנו מכירים. לצערי עדיין יש בעיות ובאגים מוזרים בשמוש בתכונה הזו.

אני מניח שבגלל שזו תכונה חדשה ייקח לה זמן להשתפר.

תכונה זו יכולה להיות שמושית בעיקר לצורך הקלדת סיסמאות כיוון כשמקלידים את הסיסמה בעזרת הברייל, ה- voiceover לא מכריזה על התווים שמוקלדים בסיסמאות, אי ההכרזה נועדה לצורך פרטיות.

אני מקווה שיהיו שיפורים וחידושים בהמשך.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.