יחסי ציבורמאמרים

טרנד הבישול הגבוה הביתי וסכיני השף הנלווים לו

טרנד הבישול האיכותי הביתי נעשה נפוץ בשנים האחרונות בבתים רבים בישראל. תוכניות ריאליטי רבות של בישול (“מאסטר שף”, “משחקי השף” ועוד) כובשות את המסכים שלנו וגם תוכניות רבות על אוכל ברחבי העולם.

צילום יחצ

כאשר חובבי הקולינריה והבישול רוצים ליישם במטבח הביתי שלהם את כל מה שהם רואים על המסכים – הם צריכים את הציוד המתאים. אמנם מתכונים רבים אפשר להכין עם ציוד מטבח מינימלי, אך בשביל האיכות של המנות נדרשים לעתים אביזרים נוספים.

חיתוך עם סכיני שף

אחד מהדברים שחובבי הבישול אוהבים להצטייד בהם יותר מכל הם סכיני שף. סכינים אלו הופכים את חוויית הבישול והכנת האוכל למקצועית יותר בהרבה.

ישנם סוגים רבים של סכיני שף. אורך הלהב של סכינים אלו נעים בדרך כלל בין 150 ל-300 מ”מ. ישנם סכינים בסגנון מערבי ובסגנון סיני או יפני. הסוגים השונים נבדלים זה מזה באורכם ובצורת הלהב. סכין שף גרמני, דוגמא, יהיה בעל להב מתעקל בצורה מובחנת יותר מאשר הסכין הצרפתי או האסיאתי.

סכיני השף נועדו במקור לחיתוך בשר בקר. עם השנים הם הפכו לכלי שאתו מבצעים חיתוך של כל המרכיבים השונים במטבח.

טכניקת האחיזה הנכונה

על מנת להשתמש בסכין שף כהלכה בזמן הבישול יש ללמוד את הטכניקה הנכונה. אנשים רבים משתמשים בסכין כאשר הם אוחזים בידית בלבד בזמן החיתוך. הטכניקה הנכונה יותר מבחינה מקצועית היא השארת חוד הסכין במגע מתמיד עם הקרש, והרמה והורדה של החלק האחורי של הסכין.

שפים מקצועיים מעדיפים בדרך כלל לאחוז בחלק האחורי של הלהב באצבעות ולא בידית הסכין עצמה. אך חשוב לדעת כי כל טבח מגבש לעצמו את טכניקת האחיזה הנוחה עבורו וכי זהו בעיקר עניין של ניסיון.

מקום להעדפה אישית

חברות שונות מוכרות ומייבאות סכיני שף מקצועיים בישראל. על מנת למצוא את הסכין הנכונה, כדאי להתנסות עם מספר סכינים רב ככל האפשר לגבש טעם אישי וטכניקת חיתוך אישית. כמו כל מוצר במטבח, להעדפה אישית יש משקל רב בעת בחירת הסכין וכל טבח ימצא סכין אחרת שתהיה נוחה עבורו.

אם הצטיידתם בסט סכיני שף מקצועיים, חשוב לשמור על החדות שלהם ולהשחיז אותם מעת לעת. אין ספק שסט סכיני שף איכותי ישדרג מאוד את יכולת הבישול הביתי שלכם.

בימים בהם הבישול הגבוה הביתי נמצא בעלייה מתמדת, זו יכולה להיות גם מתנה נהדרת לחברים או לקרובי משפחה.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.