יחסי ציבורמאמרים

קופירייטר ותפקידו באתרי אינטרנט

אתרי אינטרנט חדשים ומעוצבים מושקים לאוויר המרשתת חדשות לבקרים. יותר ויותר עסקים מבינים כיום שללא אתר איכותי ומעוצב, המכיל תכנים שיווקיים ומצוינים, העסק עלול להפסיד לקוחות למתחריו כמעט מדי יום.

צילום: אתר contentbtq.co.il

מכיוון שהכניסה לאתרי האינטרנט העסקיים נעשית בכל ימות השבוע, ואף בכל שעות היממה, אין מדובר בעניין של מה בכך. מכאן עולה גם החשיבות שבאיתור קופירייטר מקצועי לכתיבת התוכן באתר.

קופירייטר הוא למעשה גורם מפתח בתהליך השיווקי של העסק ברשת. הן בשלבים של הקמת האתר החדש (ו/או שדרוג האתר הקיים לגרסה עדכנית), והן ברמה השוטפת על ידי כתיבת תוכן איכותי לייעודים שונים (מאמרים בבלוג, עמודי שירותים, תיאור פרויקטים חדשים, תיאור מוצרים, פוסטים ברשתות חברתיות, כתבות יח”צ והרשימה נמשכת). עסקים רבים בישראל מבינים כיום שאין מנוס מהתקשרות עם קופירייטר ליצירת תוכן שיווקי מניע לפעולה. זאת למרות שעלות שירותיו של קופירייטר זה איננה בהכרח מן הנמוכות (בלשון המעטה).

קופירייטר בעולם של אתרי אינטרנט

רשת האינטרנט מאפשרת לכל עסק להקים אתר איכותי ומושקע. כך, גם עסק חדש בתחילת דרכו יכול לייצר לעצמו נוכחות מעולה שלעתים – ככל שתוקדש מחשבה נכונה לעיצוב ולתוכן – יתחרה כשווה בין שווים מול שחקנים וותיקים, מנוסים וחזקים ממנו. כמו כן, אם בעבר לא כל עסק היה רץ להקים לעצמו אתר אינטרנט, ורבים מהעסקים בישראל המשיכו לפרסם את עצמם במדיות המסורתיות (עיתונות, רדיו, שלטי חוצות וכדומה), כיום ברור לכל שעסק ללא אתר בעצם מוותר על אחת מהזירות החשובות ביותר מבחינתו.

בתפאורה כה תחרותית, כאשר בכל תחום הקיים במשק ישנם עסקים עם אתרי אינטרנט, קופירייטר איכותי עשוי להיות ההבדל. קופירייטר בעל ניסיון, המתמחה בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט, יידע כיצד לייצר לעסק תכנים שיניעו את הגולשים לפעולה. בין אם הפעולה הזו צריכה להיות יצירת קשר והשארת פרטים (Lead), ובין אם עסקינן באתר מכירות השואף לייצר רכישות מקוונות.

במילים אחרות, תרתי משמע, קופירייטר עשוי להיות במידה רבה איש המפתח החשוב ביותר שבתהליך של הקמת האתר של העסק. ככל שהוא ישכיל לייצר איזון ברור ומדויק בין התוכן השיווקי למסרים המקצועיים, כך הוא עשוי להגדיל את יחסי ההמרה באתר. קרי, היחס שבין מספר הגולשים שנכנסים לאתר האינטרנט של החברה, לבין מספר הגולשים מתוכם שיבצעו פעולה מבוקשת (פרטים, מכירה וכו’).

לאתר את השאלות של הלקוחות ולענות עליהן

הסוד המרכזי בעבודתם של קופירייטרים מקצועיים באינטרנט הוא אפיון השאלות הנפוצות של הלקוחות, ומתן מענה להן בתוך הטקסט. בין אם בתוכן ממשי ובין אם ב”סאב-טקסט” (בין השורות). התהליך מתחיל עם סדרת מפגשים פרונטליים מול הגורמים מתוך העסק. במהלך הפגישות הנ”ל, הקופירייטר שומע על שירותי/מוצרי העסק, מכיר את הנפשות הפועלות, וחשוב מכך – מכיר את קהלי היעד הרלבנטיים ביותר.

לאחר מכן, תפקידו הינו לאפיין את המסרים השיווקיים המרכזיים שיהיו שזורים כחוט השני בכל אחד ואחד מהתכנים באתר. מעמוד הבית והאודות, דרך עמודי השירותים והמוצרים, ועד למאמרים הפנימיים בבלוג. לפני כתיבת כל עמוד תוכן באתר, קופירייטר מקצועי חייב לשים את עצמו בנעליו של הגולש.

עליו לשאול את עצמו מה הגולש מעוניין למצוא בעמוד הספציפי אליו הוא הגיע וכיצד מבהירים לו שהוא הגיע למקום הנכון. כל זאת תוך זיקוק המסרים בניסוחים קצרים ומהודקים. המהדרין אף מדגישים שעל קופירייטר לבחון את החששות והפחדים של הלקוח, ולהפיג אותם באלגנטיות.

לדוגמה, אם מדובר על כתיבת תוכן בנושא השתלת שיניים, קופירייטר לאתר זה יספק תשובות לנושאים כמו תופעות לוואי, עלויות כספיות, משך הטיפולים, מספר הטיפולים, בטיחותם של הטיפולים, ניסיונה העשיר של המרפאה הנוכחית וכדומה. זאת לצד ציון מסרים של “הרגשה טובה” כמו לדוגמה התכתבות עם הרצון של הגולש להגיע לכדי חיוך מלא בשיניים מבהיקות, ולסתות חזקות היכולות לשוב וללעוס בהנאה גם מאכלים קשים כתפוחים ירוקים וטריים.

קופירייטר הכותב בשפה של העסק

קופירייטר לכתיבת תוכן לאתר חייב להיפגש עם הגורמים השונים בעסק ולבצע פגישות פרונטליות. בסופו של היום, כתיבת תוכן היא פרויקט שיווקי, ובשיווק – הכל אנשים. חשוב מאד להגיע לכדי ניסוחים הדומים לאופן ההתנסחות של אנשי המכירות והשיווק של העסק. זאת בכדי לייצר קורלציה ברורה בין התוכן באתר שמוביל את הגולש לפנייה, לבין הדיאלוג “האמיתי” של הלקוח מול אנשי המקצוע.

עבודתו של קופירייטר הינה מגוונת. ביום אחד הוא כותב תוכן למפעל בטון, ובשני מספק טקסטים לסוכנות דוגמניות. הפגישות עם אנשי העסק מסייעות לו לדייק את התוכן ולשמור על ז’רגון מהודק. כולל שימוש בסל מלא של מונחים מקצועיים הידועים לאנשים מהתחום, ואשר רק בפגישות פרונטליות יהיה אפשר לזקק אותם לתוך טקסטים בנויים לתלפיות.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.