יחסי ציבורמאמרים

הצ’אט בוט שמשנה את כללי המשחק

פתרון חדש וחינמי מאפשר לכל עסק להוסיף תוך דקות צ’אט בוט לאתר, ללא ידע בתכנות וללא צורך להירשם. “המהפכה שחוללה wix עם אתרים שאפשר להקים תוך דקות, יכולה להתחולל גם בעולם הבוטים”, אומר רועי סורצקי, מנכ”ל הסטרטאפ הישראלי twik טכנולוגיות.

צילום: שאטר סטוק

יותר ויותר עסקים מבינים את תרומתו של הצ’אט בוט לשיפור יחס ההמרה באתר: הוא גם מגדיל את המעורבות, גם מספק תשובות מידיות וגם מגדיל את זמן השהייה באתר, באופן שתורם למאמצי הקידום. אז מה מונע מעסקים רבים לעשות בו שימוש?

“רוב הפתרונות הקיימים בשוק ליצירת צ’אט בוט הם יחסית מורכבים ומצריכים למידה”, אומר רועי סורצקי, הבעלים של סוכנות השיווק הדיגיטלי סורצקי ומנכ”ל twik טכנולוגיות. “תוסיף לכך את העובדה שרבים מהפתרונות כרוכים בתשלום, ותבין מדוע הטמעתם מרתיעה הרבה מאוד בעלי אתרים, שהיו יכולים ליהנות מיתרונותיו. הפתרון שפיתחנו ב- twik מאפשר לכל אחד להוסיף תוך דקות צ’אט בוט לאתר, ללא ידע בתכנות ואפילו ללא צורך להירשם או להשאיר פרטים. הכל בצורה חינמית לחלוטין”.

למה כדאי להשתמש בצ’אט בוט?

עסקים שעושים שימוש מושכל בבוט, נהנים ממגוון יתרונות:

  • מתן תשובות מידיות למשתמשים – גולשים “חמים” שנכנסים לאתר כדי לבצע רכישה אך צריכים לחכות שעות או ימים כדי לקבל מענה לשאלות או התלבטויות, עלולים להתקרר (או לעבור לאתר הבא). צ’אט בוט יכול להעניק מענה מידי לשאלות שלהם 24/7, ובכך להגדיל את סיכויי הסגירה.
  • סוכן מכירות ווירטואלי – שפועל על-פי תסריט שיחה ומכוון את הגולש למידע או למקום המתאים באתר. את התסריט אפשר להתאים למבנה שיחות מכירה שהסתיימו בהצלחה, ובכך להעלות את אחוזי הסגירה בלי שתצרכו להוציא את הגרון.
  • הגדלת זמן השהייה באתר – האינטראקציה של המשתמש עם הצ’אט בוט מובילה לצריכת תכנים רלוונטיים ולהארכת זמן השהייה באתר – פרמטר שמשפיע על מיקום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. הסיבה: ככל שהגולשים נמצאים זמן רב יותר באתר, כך גוגל “מבין” שהוא רלוונטי יותר עבורם.
  • חיסכון בזמן יקר – הלקוחות מתקשרים ושואלים שאלות שחוזרות על עצמן? בין אם מדובר בשיחות שירות או מכירה, מתן מענה לשאלות הנפוצות דרך הצ’אט בוט יכול לקצר את זמני השיחה, ולחסוך לכם זמן יקר.
  • החזרת גולשים שנטשו – הגולש לא ביצע את הפעולה הרצויה? גם אם הוא כבר יצא מהאתר, אפשר לגרום לו לחזור. בעזרת המידע שמתקבל מהצ’אט בוט אפשר לצבוע קהלים שהתעניינו במוצר או שירות ספציפי: כך למשל אם הגולש הגיע לאתר של חנות חיות, הבוט יכול לשאול אותו באיזו קטגוריה הוא מתעניין: כלבים, חתולים או דגים. המשתמש לחץ על “כלבים”?  הצ’אט בוט ישאל האם הוא מחפש מזון לכלבים, צעצועים לכלבים או אביזרים לכלבים. גולש שלחץ על “מזון לכלבים” יופנה למותגי המזון השונים, וההקלקה על אחד מהם תפנה אותו לדף המוצר הרלוונטי.

לאחר שהגולש הגיע לדף הספציפי אפשר “לצבוע” אותו כדי לבצע רימרקטינג (שיווק מחדש), באמצעות הודעה ממומנת שתציג מבצע מיוחד על המזון שבו הוא התעניין. המודעה יכולה להופיע במגוון מקומות, דוגמת פייסבוק או אתרים המשויכים לתכנית הפרסום של גוגל. באופן הזה אפשר להחזיר לקוחות שנטשו את האתר או את עגלת הקניות, ולגרום להם לבצע את הפעולה הרצויה. במובן זה הצ’אט בוט משתלב במאמץ החשוב להחזרת הגולשים, באמצעות הפנייה לדפים הרלוונטיים.

הוספת צ’אט בוט לאתר – בקלות ובחינם

“את המהפכה שחוללה wix בעולם בניית האתרים, עם פתרון שמאפשר לכל אחד לבנות אתר תוך דקות, אנחנו ב- twik סבורים שאפשר לחולל גם בתחום הצ’אט בוטים. לשם כך יצרנו פתרון קל ואינטואיטיבי, בעזרתו כל אחד יכול ליצור צ’אט בוט תוך דקות עם אפס ידע בתכנות. הפתרון חינמי לחלוטין, ואפילו לא מצריך הרשמה”, אומר רועי סורצקי.

איך משתמשים בצ’אט בוט של twik?

  1. צעד 1: נכנסים לדף הצ’אט בוט, ללא צורך בהרשמה.
  2. צעד 2: בונים את הצ’אט באמצעות הוספת טקסט, כפתורים ושדות.
  3. צעד 3: מעתיקים את הקוד הקצר שנוצר לתוך האתר – והצ’אט בוט מוכן לשימוש!

הצ’אט בוט של twik מאפשר לכם ליצור תרחישים שיגדילו אחוז הסגירה, יפנו את הגולשים למידע רלוונטי ויציגו את התוכן הנכון לאדם הנכון.

אפשרות נוספת שמספק הבוט של twik היא ייצוא נתונים אוטומטי לטופס הרצוי ב- Google Forms, לצורך ריכוז הנתונים וניתוח ביצועי הבוט בצורה קלה ופשוטה.

איך אפשר להפיק יותר מהצ’אט בוט?

השימוש בצ’אט בוט מאפשר לכם לתת מענה מוכן מראש למגוון תרחישים. תארו לעצמכם שהייתם יכולים להתאים את התנהגות הצ’אט בוט לא רק למה שכותב הגולש, אלא גם למאפיינים הייחודיים שלו דוגמת הגיל, המגדר, האתרים שבהם הוא גלש ועוד. כל זאת כדי להציג לו את המידע הנכון בשפה הנכונה עבורו. זה בדיוק מה שעושה החיבור של מערכת הצ’אט בוט לשירות הפרסונליזציה של twik: פתרון פרסונליזציה מבוסס בינה מלאכותית שמגדיל את יחס ההמרה באתר, באמצעות הצגת דפים ותכנים מותאמים אישית למאפיינים הספציפיים של כל גולש. זאת באמצעות עשרות פרמטרים שונים, המנתחים את מאפייני הגולש ואת דפוסי השימוש שלו. שירות הפרסונליזציה של twik כבר מסייע לחברות רבות להגדיל בעשרות אחוזים לפחות את יחס ההמרה, ובעקבות ההצלחה אף הושק בגרסה חינמית הפתוחה לכל עסק בכל גודל.

“חיבור הצ’אט בוט למערכת הפרסונליזציה שלtwik מתבצע בקלות, ומאפשר לעסקים להפיק הרבה יותר, באמצעות בוט המותאם בצורה מפולחת ומדויקת יותר לצרכי המשתמש”, מסכם רועי סורצקי.

ליצירת צ’אט בוט חינמי באמצעות twik >>

זה פשוט, ואפילו לא מצריך הרשמה

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.