יחסי ציבורמאמרים

קידום אתרים ב- 2020

שנת 2020 כבר כאן, ומלבד הספרות הקליטות, היא מביאה עמה בשורות גם למקדי האתרים ובעלי העסקים. כידוע, גוגל אינה נחה לרגע והיא משחרר עדכונים על ימין ועל שמאל במטרה להפוך את השירות שלה לידידותי יותר עבור הגולשים.

צילום elements.envato

אז אין זה אומר שצריך להפסיק את העבודה שנעשתה עד עכשיו, אך אם רוצים לעמוד בקצב, ישנם כמה טרנדים הנכונים לשנת 2020 שחשוב להיות מודעים אליהם.

התוכן עדיין מלך

“התוכן הוא המלך” הוא משפט שמיוחס לביל גייטס שאמר אותו אי שם בשנות ה-90 של המאה הקודמת. בעיני גוגל הוא עדיין נכון. אם בעבר התייחסה גוגל בסלחנות יחסית לתכנים בלתי איכותיים שדחסו כמה שיותר מילות מפתח, הרי שלאורך השנים הדרישות נעשו הרבה יותר גבוהות. היום, במסגרת קידום אתרים אורגני, קיימת העדפה לתכנים ארוכים שבהם קידום מילות המפתח נעשה בעדינות, והעיקר – בטבעיות. כמו כן, התכנים צריכים להעניק מידע שימושי לגולש דוגמת מדריכים, טיפים וכדומה.

חיפש קולי זה Cool

סיבה נוספת להשקיע בתוכן היא העלייה בשימוש בחיפוש הקולי של גוגל. בעולמנו המהיר אין זמן להקליד, ולכן הגולשים מעדיפים להשתמש באופציה הקולית. וזו גם אפשרות טובה ויעילה במצב שבו אנו מעוניינים לבצע חיפוש במהלך נהיגה. לפיכך, חשוב לקדם ביטויי מפתח פשוטים וקליטים, וקצת פחות אקדמאיים. החיפוש הקולי אמנם מבדיל בין השפות השונות, אך הוא עדיין לא מושלם. ולכן, כדאי להתאים את המאמרים אליו.

אז אילו מילות מפתח עשויות להשפיע על החיפוש הקולי? קבלו כמה מהן:

  • מילים קוליות נפוצות – מילים כמו איך, איפה, מה הכי טוב, תפריט, חינם, מתי, יכול או לעשות.
  • חיפושים קוליים נפוצים שילדים מחפשים – עזרה בשיעורי בית, להתקשר או שעות הקרנה של סרט מסוים.
  • חיפושים קוליים נפוצים של מבוגרים – בדיקת השעה המדויקת, טלפון של מישהו, כתובת של בית עסק או הכתבה של טקסט.

אתר רספונסיבי הוא אתר מקודם

אחד האלמנטים המשמעותיים ביותר של קידום אתר אינטרנט הוא התאמת האתר לנייד. אם עד עכשיו לא עשיתם זאת והסתמכתם על חיפושים רגילים בלבד, סביר להניח שאיבדתם לא מעט לקוחות. אבל כעת, ב-2020, גוגל מעדיפה לקדם אתרים רספונסיביים המותאמים לנייד, ואילו אתרים בלתי מותאמים נשארים מאחור. ואם תחשבו על זה, זה גם די הגיוני. גם אם נצא החוצה ונביט בעוברים והשבים, נגלה שרבים מהם מביטים בתוך מסך הטלפון הקטן שלהם. לפחות אחד מכל האנשים האלה יכול להיות לקוח שלכם.

נוסף על כך, כאשר אתם מתאימים אתר למובייל, ישנם שני דברים שכדאי להביא בחשבון. הראשון הוא זמן טעינה מהיר. הקטינו את תמונות הווידיאו, קבצו קבצי תמונות ובצעו את כל הפעולות הנדרשות על מנת לצמצם את זמן הטעינה שלכם ל-2-3 שניות. דבר שני, כדאי לתעדף תוכן שנראה טוב יותר על גבי המסך הקטן של הטלפון, על פני תוכן מורכב הכולל אנימציות וגרפיקות שעלולות להאט את זמן הטעינה.

להבין את הגורמים המשפיעים על האתר שלכם

קידום אתרים הוא שילוב של כמה פעולות ומאפיינים שחשוב להכיר. קיימים כמה גורמים המשפיעים השפעה רבה על פעולות הקידום ועוצמתן, וכדאי להכיר אותם מקרוב:

  • תיעדוף תנועה ישירה לאתר – גוגל מקדמת אתרים שמגיעים אליהם בתנועה ישירה, כלומר – בעזרת הקלדה ישירה של האתר, אבל לא רק. גוגל מחשיבה כתנועה ישירה גם כזו שהגיעה מהודעות דואר אלקטרוני או מדפדפנים המאפשרים גלישה בסתר.
  • בכמה עמודים ביקר הגולש – לא מספיק שהגולש ייכנס לאתר שלכם. חשוב גם שהוא יישאר בו, ורצוי גם שיבקר ב-2 עמודים לפחות. זה המצב האופטימלי עבורכם.
  • אחוזי קפיצה באתר – כלומר, אחוז הגולשים שנוהגים לנטוש את האתר שלכם לאחר שביקרו בעמוד אחד בלבד. אם אחוז הקפיצה גבוה, גוגל עלולה לדרג אותו במקום נמוך, שכן היא רואה באתר שלכם אתר לא מעניין.
  • קישורים חיצוניים איכותיים – וגם כאן הטבעיות היא שם המשחק. השתדלו לקשר את האתר שלכם לאתר חיצוני העוסק בתחום הקרוב לזה שלכם. קישורים איכותיים עוזרים לכם להגיע למקומות הראשונים.

ומה לגבי קידום ממומן?

קידום אתרים ממומן ימשיך להיות רלוונטי גם לשנת 2020. אם אתם מעוניינים להשיק קמפיין ולהגיע במהירות לתוצאות החיפוש, לצד הקידום האורגני, תוכלו להשקיע גם בקידום ממומן. על מנת לקדם אתר במסגרת הקידום הממומן, אתם זקוקים לשלושה דברים מרכזיים: אתר או לפחות עמוד נחיתה, חשבון בגוגל ותקציב מוגדר לצורך פרסום.

זה שאתם משלמים לגוגל, אינו אומר שאינכם צריכים להשקיע באתר שלכם. קיימים כמה דברים שכדאי להביא בחשבון. ראשית, יש להגדיר יעדים ומטרות לקמפיין שלנו. מה אנחנו רוצים להשיג באמצעות המודעה? לאיזה קהל יעד אנחנו פונים? שנית, מכיוון שבפרסום הממומן אין הרבה מקום, חשוב לבחור את הביטויים המובילים ביותר שיכולים לתרום לחיפוש. כך שיש לבצע חקר מילות מפתח, על מנת למקם במודעה את המילים שיובילו את הלקוחות. ולבסוף, כדאי לעבוד עם חברת האתרים על נוסחים שונים למודעה שלכם, כדי לבחור מביניהם את הניסוח הטוב ביותר.

קידום אתרים ממומן – מה זה אומר בפועל?

פרסום ממומן בגוגל מבוסס על מודול PPC, תשלום לפי הקלקה (Pay per Click). כלומר, אתם משלמים סכום קבוע מראש, וברגע שהגולש מקליק על המודעה שלכם, הסכום הזה יורד. בשיטה זו, ברגע שנגמר לכם הכסף, הקמפיין יורד באופן אוטומטי. כמו כן, אלה כמה דברים שאפשר לעשות באמצעות קמפיין ממומן:

  • אין סוף קמפיינים – אם יש לכם כסף, תוכלו להשיק קמפיינים עצמאיים רבים על מנת לקדם מוצרים ושירותים שונים.
  • הפרדה דמוגרפית – קיימת אפשרות להפריד בין הקמפיינים, אם אתם מעוניינים להקדיש את הקמפיין לאוכלוסיה מסוימת.
  • מיקום גיאוגרפי – יש לכם עסק באילת? קידום ממומן מאפשר לכם לבצע חלוקה גיאוגרפית, כך שתוכלו לפרסם את השירותים שלכם לתושבי אילת.

השולט בצבע שולט בפסיכולוגיה

אחד המאפיינים החשובים ביותר בכל אתר הוא העיצוב שלו. מכיוון שהגולשים בוחנים את התכנים באמצעות העיניים, יש צורך למקם תמונות וסרטונים כדי להשאיר אותם כמה שיותר זמן בעמוד. אבל זה עוד לא הכול. גם לצבעים של האתר קיימת השפעה על הגולשים. ואם נבין מה עומד מאחורי הפסיכולוגיה שלהם, נוכל להתאים את הצבעים הנכונים לאתר ובסופו של דבר גם לקלוע לטעמו של קהל היעד.

לדוגמה, שילוב של לבן, אפור ושחור מלמד על רצינות. שלושת הצבעים האלה משתלבים טוב מאוד זה עם זה ומשדרים כוח. העניין הוא, שהם עלולים ליצור גם אווירה משעממת מעט, ולכן הם אינם מתאימים לעסקים המציעים אטרקציות, הפעלות ועוד. לעומתם, הצבע הכחול הוא צבע מרגיע וידידותי יותר, המשדר רצינות ועם זאת גם רוגע. באילת, למשל, יש הרבה עסקים הבנויים ליד הים. ומכיוון שהכחול הוא צבעו של הים, הוא יכול להשתלב להפליא באתרים המשווקים את השירותים. אם נלך לפלטת הצבעים החמים, נמצא בה צבעים עליזים יותר כמו אדום, כתום, ורוד או צהוב. האדום הוא צבע התשוקה והאהבה, ולכן הוא מתאים לעסקים המתאימים את השירותים שלהם לבני זוג. כתום וצהוב הם צבעים עליזים המתאימים במיוחד לילדים, ואילו הוורוד הוא צבע של תמימות ומתאים בעיקר לקהל של נערות ונשים.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.