יחסי ציבורמאמרים

איזה מצבר הכי מתאים לרכב קיה ריו

מצבר לרכב הוא מצבר המסוגל לייצר את החשמל או הניצוץ החשמלי הנדרש להנעת המנוע. בנוסף, מצבר מהסוג הזה עשוי לשמש את נהג הרכב ואת הנוסעים בו לביצוע משימות שונות תוך כדי הנסיעה. אחת הפונקציות של המצבר הינה הפעלת מכשיר הרדיו או הווידיאו ברכב.

צילום PIXABAY

פונקציה נוספת שגם עבורה יש חשיבות למצבר הינה להפעיל, אם יש צורך בכך, חלונות אוטומטיים או פונקציות אחרות בתוך הרכב עצמו. פונקציה חשובה מאד של המצבר הינה הפעלת כל המנורות ברכב, כולל תאורת הלילה והתאורה בתוך הרכב עצמו.

מהם היתרונות ברכישת מצבר המתאים בדיוק לרכב  ולרכב מסוג קיה ריו על פי הוראות היצרן? כיצד ניתן לבדוק התאמה של מצבר לרכב ומה היתרון בהתייעצות עם מומחה? מה משמעות המושג קיבולת אמפר / שעה? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בכל הסוגיות הללו.

היתרונות ברכישת מצבר בהתאמה מושלמת לרכב

כשיצרנית רגב מתכננת את המנוע של הרכב שלה, היא מתכננת ומתאימה עבורו את כלל המוצרים הנלווים, ובכלל זה המצבר. כל חברת רכבים המכבדת את עצמה תתאים מצבר ייחודי עבור המנוע שלה. למעשה, אפשר לומר שהמצבר הוא הלב הפועם של המנוע והוא מאפשר יצירת הניצוץ המפעיל את המנוע. במהלך הנסיעה או במהלך מנוחה, מאפשר המצבר להפעיל מכשירים חשמליים נוספים או מתקנים שונים בתוך הרכב עצמו – החל בפנסי האיתות, עבור דרך הורדה או העלאה של חלונות ועוד פונקציות אחרות. במידה רבה, המצבר דואג גם לייצב את הפעילות של המנוע ומונע עליות וירידות בעוצמת הזרם החשמלי במנוע.

מכל הסיבות שנמנו לעיל, יש חשיבות רבה בהתאמה מיטבית של המצבר לרכב. זאת, תוך מתן עדיפות לרכישת המצבר שמלכתחילה מומלץ על יד יצרנית הרכב. עם זאת, עם השנים התפתח שוק המצברים, ונכון להיום ניתן למצוא עבור כל רכב מצבר שיכול להתאים לו ולשרת נאמנה את בעל הרכב. עם זאת, חשוב לדעת שמצבר שאיננו תואם לרכב יכול להפעיל אותו. החיסרון הוא שאורך החיים של מצבר מתקצר מאד, והמצבר מפסיק לפעול הרבה לפני תום תקופת האחריות.

כיצד ניתן לבדוק התאמה של מצבר לרכב

כשרוכשים מצבר, חשוב לשים לב לנתונים שלו. אם הנתונים שיש צורך לבדוק יש למנות את קיבולת האמפר שלו, את זרם הנעה ואת הקיבול הרזרבי שלו – קרי בתוך כמה זמן פורק המצבר את הזרמה חשמלה המאוחסן בתוכו. בנוסך לאלה, יש לבדוק את מידות המצבר ולוודא שהן מתאימות למידות הנדרשות במנוע של הרכב שלכם. אמנם ניתן לבצע את הבדיקה באופן עצמאי. עם זאת, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא להתייעץ אם מומחה לדבר. זאת, על מנת להימנע מטעויות ובמטרה לרכוש את המצבר שישרת אתכם למשך הזמן הארוך ביותר האפשרי. אחד הפרמטרים החשובים בחינת החוזק והאיכות של מצבר, הינה קיבולת אמפר/שעה. מדובר באורך הזמן שבו יכול מכשיר חשמלי כל שהוא לפעול על סמך הסוללה שלו. ככל שכלי הרכב הוא גדול יותר, כך הקיבולת/שעה של המצבר שאמור לשרת אותו גבוהה יותר. מצברים 50 אמפר/שעה הם מצברים המצויים בכלי רכב משפחתיים. אופנועים וקטנועים הם העלי מצברים בעלי קיבולת / שעה נמוכה יותר. באוטובוסים ומשאיות, לעומת זאת, הקיבולת/שעה יכולה להגיע לכדי 100 אמפר/שעה. האם אתה מעוניין לרכוש מצבר לרכב שלך? האם יש לך צורך בביצוע התאמה מיטבית של המצבר עבור הרכב שלך?,אם כך – אתה במקום הנכון. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנו נסייע לך בבחירת המצבר המתאים ביותר. זאת, הן בהתאם לנתוני הרכב והן בהתאם לדרישות נוספות.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.