יחסי ציבורמאמרים

פלטפורמות מומלצות לבניית אתרים

בניית אתרים מעיניו של בעל עסק

רוב עסקי העולם רוצים לקחת חלק בעולם הדיגיטלי של ימנו, העסקים פותחים דפים עסקיים ברשתות החברתיות, מפרסמים את עסקיהם ברשתות החברתיות וברשת וכמובן בונים אתר אינטרנט.

צילום: depositphotos

אתר אינטרנט יכול לשמש את העסק כסוג של כרטיס ביקור המציג מידע על העסק מוצריו ושירותיו וכמובן אתר אינטרנט לעסק היא דרך מצוינת להשיג לקוחות נוספים.

כאשר בעל עסק ללא רקע טכני רוצה לבנות אתר הוא מתחיל בבדיקה על האופציות הפתוחות לפניו בהקשר בניית אתר ונתקל בשאלות רבות : האם לבנות אתר לבד? מה התקציב שהוא מוכן להשקיע באתר? ואחד השאלות שהפכה לפופולרית במיוחד בשנים האחרונות היא באיזו פלטפורמה לבנות אתר?.

בניית אתר בשיטת עשה זאת בעצמך

רבים מבעלי העסקים (במיוחד צעירים) בתחילת דרכם בוחרים לנסות לבנות אתר בעצמם מסיבות כמו תקציב כדי לחסוך כסף לעסק בתחילת דרכו אך כן ליצור עבורו נוכחות דיגיטלית.

מכיוון שבניית אתר באמצעות חברה לבניית אתרים עלולה לחרוג מתקציב בעל עסק מתחיל, התחילו לצוץ להן פלטפורמות חינמיות לבניית אתרים בשיטת ״עשה זאת בעצמך״ וכיום התחרות רק גדלה בענף הזה וקמות להן עוד ועוד חברות שרוצות להפוך את החיים של בעל העסק לקלים יותר בתחום הדיגיטל.

פלטפורמות לבניית אתרים

קיימות המון פלטפורמות לבניית אתרים אך אנו בחרנו להתמקד בשלוש אופציות פופולריות מאוד:

וורדפרס WordPress

הפלטפורמה הפופולרית ביותר לבניית אתר אינטרנט נקראת WordPress כאשר 35% מאתרי האינטרנט בעולם בנויים על פלטפורמת הוורדפרס.

וורדפרס הושקה בשנת 2003 ומבוססת על שפת PHP ועל בסיס מסד נתונים MySQL, הפלטפורמה היא ממשק ניהול אתר בקוד פתוח וזה אומר שכולם יכולים לשנות את המערכת ולהוסיף תוספים ובכך נוצר שיפור תמידי על ידי המשתמשים.
הממשק הוא חינמי אך דורש אחסון אתר ורכישת דומיין, המערכת גם דורשת ידע טכני כדי לבנות אתר למרות שבשנים האחרונות תוספים כמו Elementor הישראלי גרמו לבניית אתר בפלטפורמה להיות פשוטה הרבה יותר ובכך לאפשרות לבנות אתר בWordPress באופן עצמאי.

יתרונות:

  • קל לשימוש – בזכות מערכת הניהול הפשוטה ותוספים כמו אלמנטור הישראלי, אפשר לבנות אתר בסיסי מעולה גם ללא צורך בידע טכני מורחב.
  • קוד פתוח – מאפשר תוספים רבים והמון שיפורים תמידיים מצד הקהילה.
  • קידום אורגני – מבין הפלטפורמות שנציג וורדפרס הוא הכי ידידותי לSEO.

חסרונות:

  • עיצוב מבדל – כדי ליצור עיצוב ייחודי ומבודל צריך לדעת להשתמש בCSS וHTML.
  • מחיר – נכון שוורדפרס עצמה היא חינמית אך יש לרכוש דומיין ואחסון, ואם מאחסנים בשרת איכותי זה מגיע למחיר גבוה.

וויקס Wix

וויקס היא חברה ישראלית שהוקמה בשנת 2006 ויצרה את פלטפורמת בניית אתרים חינמית שכל מטרתה היא לתת אפשרות לבניית אתר בחינם (בערך) ובקלות לכל מי שצריך.
המערכת מבוססת על Drag And Drop ולכן אין צורך בשום ידע טכני קודם כדי ליצור אתר, כיום לוויקס יש מעל ל 100 מיליון משתמשים מ- 190 מדינות שונות.

להגיד שוויקס זה בחינם זה לא מדויק מכיוון שכדי שתוכלו לפטור את האתר מפרסומות וליצור דומיין משלכם תצטרכו לשלם סכום חודשי של 8.50$ לחבילה בסיסית, שזה עדיין נמוך יותר מוורדפרס למשל.

יתרונות:

  • בניית אתר ללא ידע טכני- קל ומהיר לבנות אתר בלי שום ידע קודם.
  • מחיר- למרות שזה לא לגמרי חינם אין ספק שהמחיר הוא יתרון משמעותי.
  • תבניות- כמות התבניות בוויקס היא גדולה מאוד ומתאימה לכל סוג אתר.

חסרונות:

  • שינוי תבנית- לא ניתן לשנות תבנית לאחר שהאתר עולה לאוויר אלא רק לעצב מחדש את האתר באותה התבנית או לפתוח אתר חדש ולהעתיק את התוכן.
  • קידום אורגני SEO- לקדם אורגנית בוויקס מורכב יותר מהקידום האורגני בוורדפרס ולפעמים התוספים לשיפור הקידום האורגני יעלו יותר מהאתר.
  • אחסון- יש שיאמרו שאין אפשרות לאחסן בשרת שהוא לא שרת של וויקס זה חסרון נוסף.

סייט 123 – Site123

פלטפורמת בניית אתר חינמית נוספת נקראת Site123 וגם היא הוקמה בידי ישראלים ששאפו להפוך את תהליך בניית האתר לקלה עוד יותר.

בניגוד לWix, בניית האתר בSite123 היא לא באמצעות Drag And Drop אלא באמצעות סרגל כלים צדדי שמדריך את בונה האתר בתהליך.
על פי Site123 מערכת Drag And Drop מבלבלת את המשתמשים מכיוון שיש בה אפשרויות רבות מדי וגורמת להם ״להרוס את אתרם״.

כמובן שבדומה לוויקס גם כאן יש צורך בחבילת פרימיום כדי לקבל דומיין משלכם ולבטל את הפרסומות אשר יציפו את אתרכם בגרסה החינמית, המחיר לחבילה הבסיסית הוא 12.80$.

יתרונות:

  • שירות ותמיכה מדהימים- לSite123 יש את התמיכה הטובה ביותר מבין פלטפורמות בניית האתרים, התמיכה כוללת לייב צ׳אט עם נציגים שיעזרו לכם לפתור בעיות ואף ימליצו על פתרון חלופי עבורכם.
  • רספונסיביות- כל התבניות הן רספונסיביות לחלוטין.
  • בניית אתר תוך דקות- תהליך בניית האתר ב- Site123 מהיר מאוד וידידותי למשתמש.

חסרונות:

  • שינוי תבנית- בדומה לוויקס גם כאן לא תוכלו לשנות את התבנית לאחר שהאתר עלה לאוויר, אלא רק לעצב מחדש את התבנית הקיימת או להקים אתר חדש.
  • שימוש בCSS- אין גישה לקוד כלל ולכן אפשרויות העיצוב בעזרת CSS לא קיימות בSite
  • גיוון- מכיוון שהרוב נעשה בשבילך בבניית האתר אין אופציה לגוון ולבדל את האתר ברמה גבוהה.

אפשרויות רבות ומבלבלות

בעידן הידע של היום שבו כל דבר שנרצה ללמוד קיים באינטרנט אפשר להצליח לבנות אתר אינטרנט בסיסי לעסק שלך בעצמך, אך לפעמים ריבוי מידע ואפשרויות יכול לבלבל.
שלושת הפלטפורמות שהצגנו הן רק חלק מהפלטפורמות הקיימות בשוק וקמות כל הזמן חברות חדשות, אך הייתי ממליץ להתמקד בהשוואה בין שלושת הפלטפורמות הללו כדי לא לבזבז זמן יקר.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.