יחסי ציבורמאמרים

איך לבחור רמקולים מוגני מים? המדריך המלא

אם אתה חובב מוזיקה שאוהב לבלות בחוץ, תצטרך רמקול שנבנה בכדי לעמוד בשלל אלמנטים.

צילום יח”צ

בין אם מדובר על רמקול נייד אתו אתה עובר ממקום למקום, ובין אם מדובר על רמקול שאתה רוצה להציב בגינה של הבית, צריך לבחור ברמקול עם אטימות למים. איך בוחרים רמקול מוגן מים בצורה נכונה?

(ראו כאן מחירון של רמקולים מוגני מים לגינה)

אז מה עליכם לחפש ברמקול אטום למים? 

צליל – מטבע הדברים, איכות הצליל צריכה לעמוד בראש, בכל רמקול שהוא. אם הרמקול שלכם חסין למים ככל שיהיה, ואיכות הסאונד אינה טובה… הרמקול לא יעיל. אין לכם מה לדאוג, כיום יש אינספור דגמים של רמקולים אטומים לגמרי ממים באיכות גבוהה.

אטימות למים – אחד הדברים הראשונים שעליכם לחפש כאשר אתם נמצאים בחנות הוא דירוג עמידות במים הקיים במפרט הטכני של הרמקול. אחד הדירוגים הנפוצים ביותר הוא IPX7, פירוש הדבר הוא שניתן לטבול את הרמקול במים בעומק של עד מטר אחד עד 30 דקות. עוד דירוג נפוץ הוא IP67 – פירושו שלרמקול יש אותה רמה של אטימות כמו IPX7, אבל בנוסף הוא גם עמיד בפני אבק. קחו בחשבון שזה לא אומר שמוצר עם IPX7 יתקלקל מקצת אבק, הנתון הזה מראה לנו שהמוצר רק לא עבר בדיקה לאבק.

נגישות – ככל שהמוצר יהיה יותר נגיש לכם, ועם יותר אופציות, כך תהנו ממנו יותר. אין דבר יותר מבאס מרמקולים מוגני מים שהם אינם מובנים, אין להם חיבורים חשובים והם לא ניתנים להפעלה מרחוק. בחרו רמקול שיכול להתחבר גם לבלוטוס, כך תוכלו להשמיע את המוזיקה שלכם בצורה אלחוטית תוך הרחקת הטלפון ממקומות רטובים. ישנם רמקולים חדישים עם אפשרות לחיבור ל Wi-Fi אבל אנו לא רואים בזה צורך חיוני.

סוללה – אחד הדברים החשובים ביותר ברמקולים מוגני מים הוא הסוללה. הדבר מאוד קריטי כאשר מדובר על רמקול שאינו מחובר לחשמל. בחרו רמקול עם סוללה חזקה שיכולה לפעול למשך שעות ארוכות מבלי פגיעה באיכות האודיו.

מחיר – מחירי הרמקולים השונים הם מאוד מגוונים, המחיר יכול להתחיל ממאות שקלים ולהגיע לעשרות אלפי שקלים. קחו בחשבון, ההבדל בין רמקול רגיל ובין רמקול מוגן מים אינו משמעותי! לכן, אל תתנו לאף מקום לעבוד עליכם במחיר. תמיד עשו השוואת מחירים לפני שאתם מגיעים לחנות. המחיר עבור רמקול מוגן מים איכותי עם עוצמת וואט גבוהה יכול לנוע בין 1,500 ש”ח ועד 3,500 ש”ח, תלוי בחברה, בדגם, ובמפרט הטכני.

מיקום – יש לזכור היטב, גם תחת קטגוריית “רמקולים מוגני מים” קיימות עוד תת קטגוריות שונות. יש לשייך את הרמקול בהתאם למקום בו אתם רוצים למקום את אותו, יש רמקולים ריצפתים, רמקולים שקועים, רמקולים על סטנד, רמקולים ניידים, רמקול כיס, רמקולים תלויים ועוד… כמו כן, אם אתם רוכשים סט של שני רמקולים קטנים, מקמו אותם במקומות שווים בחלל החדר כדי להבטיח סאונד מאוזן.

מותג – הרבה אנשים נוטים לבחור דווקא במותגים המובילים, הבחירה יוצרת אצלם תחושת ביטחון במוצר. כיום קיימות עשרות חברות שונות בתחום ההגברה והסאונד שאיכותן אינה יורדת מאף מותג. אנו מאמינים שהבחירה במותג אינה רלוונטית כל עוד אתם רוכשים את הרמקול שלכם ממקום אמין ומוסמך.

מקום רכישה – את הרמקול המוגן מים, וכל רמקול בכלל, יש לרכוש אך ורק מחנות המתמחה בתחום ההגברה. מקום בו יש אנשי מקצוע שיכולים להמליץ לכם על הרמקול הנכון לכם בהתאם לשימוש התדיר שלכם ברמקול. אם אתם מחפשים מחירים נוחים, פנו לחנות סאונד והגברה שהיא יבואן רשמי של המוצרים שלה.

לסיכום

רמקולים מוגני מים הם מבין מוצרי ההגברה הנרכשים ביותר. היום המשתמשים רוצים למקם את הרמקולים במקומות שונים, ובמקום להכניס את הרמקול בסוף היום הביתה ולהחזיר אותו בבוקר, הם מעדיפים להשאיר אותו בחוץ. לחות הלילה יכולה לפגוע ברמקולים הרגילים, כמובן שגם ימים גשומים. רמקולים מוגני מים הם הבחירה הנכונה לכל מי שאוהב לטייל ולכל מי שרוצה למקום את הרמקול במקום פתוח.

מאת: עמית כהן – יועץ סאונד מקצועי

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.