יחסי ציבורמאמרים

למה הגולשים נוטשים את האתר שלכם לפני שרכשו?

העולם הפתוח וחסר הגבולות, זה אשר מסיר מחסומי שפה וגיאוגרפיה ומכניס טכנולוגיה בכל אלמנט בחיים. הוביל אנשים רבים לרצות להצטרף לקניון הגלובלי ולהקים אתר מכירות שימכור לכל העולם ולאשתו. אבל חלומות הם דבר נפלא, בעוד שהגשמה דורשת תכנון ועבודה.

צילום pexels

עסקים רבים בחרו להרחיב את הביזנס באמצעות בניית אתר מכירות באינטרנט, הם הקימו חנות מקוונת מפוארת, אבל הלקוחות לא מגיעים ואלה שכבר מגיעים נוטשים עוד לפני שרכשו. התסכול הולך וגובר, ההשקעה אינה מחזירה את עצמה והאתר עומד כאבן שאין לה הופכין.

על מנת לא להגיע למצב הזה ישנם כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם בבנייה של חנות מקוונת.

  1. חוסר סדר – כמו חנות רגילה, גם בניית אתר מכירות באינטרנט דורש ארגון, ניקיון וסדר. האתר חייב להיות נקי ומזמין, חלון הראווה מצוחצח ומקצועי. אתר ללא תמונות של המוצרים אינו יכול לקדם אותם כראוי, לכן חשוב שיהיו תמונות איכותיות, פקשוט מקצועי של המוצרים, ללא יותר מידי עריכה או פוטושופ.
  2. דרך ארוכה ומפותלת – אף אחד לא אוהב לעבוד קשה, במיוחד לא לקוחות שמרגישים שהם צריכים להתאמץ על מנת להגיע למבוקשם בתוך האתר. תהליך מייגע של רכישה, הרבה קליקים על דף עד שמגיעים למוצר הרלוונטי, מילוי שאלונים ופרטים רבים מידי ועוד שלבים “מציקים” מורידים את המוטיבציה להמשיך את תהליך הרכישה וגורמים ללקוחות לצאת באמצע ולא לחזור עוד לעולם.
  3. ידע זה כח – אף אחד לא קונה חתול בשק! האינטרנט הוא כלי מכירה מעולה, אבל לא חסרים בו מצגי שווא. לקוחות מעוניינים לקבל את כל המידע הויזואלי והטכני, כולל אפשרויות בחירה, מידות, אופן הפעלה וכל מה שנדרש על מנת לקבל החלטה. כמובן שמוצר ללא מחיר שמוצג לצידו אינו מעודד רכישה ואפילו יוצר אנטגוניזם ונטישה.
  4. ביטחון נותן המון – העולם הוירטואלי מלא שרלטנים, פישינג ומתחזים, הלקוחות הנכנסים לחנות הוירטואלית מבקשים לקבל הגנה, להרגיש שהם בטוחים ולא מפקירים את פרטיהם האישיים ואת אמצעי התשלום שלהם במקום לא אמין ולא מאובטח. לכן בעת בניית אתר מכירות באינטרנט חשוב מאוד לאבטח את המערכת, להעניק תחושת ביטחון ואמינות בכל פרט ושלב ברכישה. לקוח שירגיש ולו לרגע משהו מוזר מתרחש, לא ישאיר את הפרטים שלו ולא יכניס את האשראי לביצוע המכירה.

אחת הדרכים להרגיע את הגולשים היא בשקיפות אמיתית. מומלץ מאוד להוסיף דף אודות, שיספר על העסק, על הבעלים וההנהלה וינגיש אותם אל הלקוחות גם באמצעות תמונות. חימום הקשר יוצר תחושת ביטחון ומקדם את הרכישה.

  1. קשר קשר תרדוף – אחת הטעויות הגדולות שחשוב להימנע מהן היא עניין של חד-צדדיות. לקוח רוצה לדעת שיש לו איזו מערכת יחסים עם מי שכרגע הוא עומד לשים אצלו את כספו. לכן חשוב להוסיף באתר פרטי קשר ברורים ונכונים, טלפון של שירות לקוחות, טיפול בבעיות ואפשרות החזרות. התחושה שיש מישהו אנושי מעבר לאתר יוצרת תחושת ביטחון ומעודדת את הלקוח לסיים את תהליך הרכישה ולא לנטוש אותו באמצע.
הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.